Az Enzo Ferrari (született 1898 febr.18) által alapított Scuderia Ferrari - a scuderia jelentése istálló - már a legelső F-1-es versenyen is ott volt a rajtnál (1950 Monaco) és azóta egyszer sem hiányzott.
A Ferrari története
Az 1929-ben alapított céget amatőr versenyzők szponzorálására hozta létre Enzo Ferrari Modenában. Sok sikeres versenyzőt készítettek fel és versenyeztettek Alfa Romeokban, egészen 1938-ig. Ekkor Enzo Ferrarit az Alfa Romeo saját versenyrészlege élére nevezte ki. 1940-ben, amikor Enzo Ferrari felismerte, hogy szeretett csapatát, a Scuderiát az Alfa Romeo be akarja olvasztani, kilépett az Alfától, és visszatért a csapathoz. Mivel jó ideig távol kellett maradnia a versenyektől, repülőgépalkatrészeket és egyéb gépészeti termékeket gyártottak. A versenyeket a II.világháború is lehetetlenné tette. A gyár 1943-ban Maranellóba költözött, de 1944-ben lebombázták, és csak 1946-ra hozták helyre.
Az első közúti Ferrari, a 1,5 literes V12-es motorral szerelt 125S jelzésű modell 1947-ben készült el. A cél az volt, hogy a bevételből Enzo a versenyistállót támogassa. Az utcai autók is hamarosan népszerűek lettek. Ehhez hozzájárult az is, hogy Ferrarik karosszériáján olyan híres formatervező cégek dolgoztak, mint például a Pininfarina, a Bertone, a Ghia és a Touring. A Ferrari kultusz-autó lett a fiatal multimilliomosok körében, a kis példányszámú szériákat a hosszú várakozási idő ellenére is elkapkodták.
A Ferrarikat jellemzően kis hengerűrtartalmú V8 és V12-es motorokkal szerelték, leginkább középmotoros elrendezésben. Az 1980-as évek közepéig a Ferrarik jellemzően elég megbízhatatlanok voltak, gyakran szorultak szervízre. Ezt a rajongók a Ferrari speciális "karakterjegyének" tartották.
A Ferrari jelenleg a Fiat csoporthoz tartozik a Maseratival, az Alfa Romeóval és a Lanciával együtt.
A Ferrari emblémája
A Ferrari címere
A Ferrari címerállata a "Cavallino Rampante", azaz az "ugró lovacska". A Ferrari címere egy pajzs alakú sárga mezőben fekete ugró lovat ábrázol, általában egy „S” és egy „F” betű társaságában, amely a „Scuderia Ferrari” (azaz Ferrari istálló) név rövidítése. A címer tetején azolasz zászló színei – zöld, fehér, piros – láthatóak.
1923. június 17-én Enzo Ferrari megnyert egy Grand Prix versenyt Ravennában, s a futam után találkozott Paolina grófnővel, Francesco Baracca gróf édesanyjával. Baracca első világháborús olasz hős volt, aki a légierőnél szolgált és mindig egy fekete ágaskodó lovat festetett a repülőgépe oldalára. A grófnő megkérte Enzo Ferrarit, hogy fesse a lovat az autóira, mert „szerencsét hoz”. Ferrari némileg módosított az emblémán: a fekete lovat sárga címerbe helyezte, mivel a sárga volt szülővárosa, Modena színe.
Nem teljesen tisztázott, hogy miért éppen ez a fekete ugró ló volt, amit Baracca a repülőgépére festetett. Egy elmélet szerint egyszerűen azért, mert nemesi családja sok lovat tartott Lugo de Romagna-i birtokán, egy másik – sokak szerint valószínűbb – változat, hogy egy német pilóta repülőgépéről másolta az ötletet. Ezt alátámasztja az a tény is, hogy a Ferrari ágaskodó csikója rendkívüli módon hasonlít a Stuttgart német város címerében látható ágaskodó lóra.
Érdekes, hogy Stuttgart neve az „istálló” szóból ered, mint ahogy a Scuderia Ferrari nevében a „Scuderia” is istállót jelent. Stuttgart egyébként az otthona a Mercedes-Benznek és a Porschénak – utóbbinak emiatt szintén egy ló látható a címerében. Más cégek is használnak hasonló emblémát – így például az osztrák üzemanyag-töltő hálózat, az Avanti jelképe is egy ugró ló.
A Ferrari alapítójának, Enzo Ferrarinak szenvedélye volt az autóversenyzés és a gyár története azóta is szorosan összefonódik a Forma-1-el. A Ferrari a világ legsikeresebb és legnagyobb tradíciókkal rendelkező Forma-1-es csapata és az egyetlen jelenleg is létező versenyistálló, amely már az első Forma-1-es futamon is elindult, 1950. május 21-én, a Monacói Nagydíjon.
A Ferrari Forma-1-es csapata 1951. július 14-én szerezte első futamgyőzelmét az argentín José Froilan Gonzalezzel a volánnál. Összesen tizennégy alkalommal nyerték meg a konstruktőri világbajnoki címet (1961, 1964, 1975, 1976, 1977, 1979, 1982, 1983, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004) és tizennégy alkalommal az egyéni világbajnoki címet. A csapat színeiben egyéni világbajnokságot nyert versenyzők: Alberto Ascari (1952, 1953), Juan Manuel Fangio(1956), Mike Hawthorn (1958), Phil Hill (1961), John Surtees(1964), Niki Lauda (1975, 1977), Jody Scheckter (1979), Michael Schumacher(2000, 2001, 2002, 2003, 2004).
A csapat Elnök: Luca Cordero di Montezemolo Alelnök: Piero-Lardi Ferrari Csapatfőnök: Jean Todt Technikai igazgató: Ross Brawn Főkonstruktőr: Aldo Costa Aerodinamikai felelős:Aldo Costa Csapatmenedzser: Stefano Domenicali 2006-os Pilóták: Michael Schumacher & Felipe Massa
2007-es pilóták: Kimi Raikönnen & Felipe Massa Tesztpilóták: Luca Badoer & Marc Gené Becsült költségvetés : 300 millió euró Alkalmazottak száma : 800 fő 2006-os modell : 248 F1 Motor : Ferrari Gumi : Bridgestone